مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از سیر کاهشی خودکشی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 08 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر امید قادری ، از کاهش شیوع خودکشی در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته علی رغم حادثه عظیم و تلخ زلزله، شاهد کاهش خودکشی در استان نسبت به سال 1395 بودیم و این امر نشان می‌دهد اقدامات انجام شده در خصوص کاهش آمار خودکشی موثر بوده است.

قادری با بیان اینکه خودکشی شامل سه مرحله افکار خودکشی، اقدام به خودکشی و خودکشی موفق است، گفت: قطعا در بحران هایی مانند زلزله افکار خودکشی افزایش می‌یابد که با اقدام مناسب می توان از رسیدن آن به مرحله اقدام به خودکشی پیشگیری کرد.

وی افزود: در کنار بازسازی منازل و خانه‌های ویران شده نیاز است روح و روان مردم مناطق زلزله زده هم بازسازی شود و در همین راستا 106 روانشناس در مرحله نخست به ناطق زلزله زده اعزام و بیش از 75 هزار نفر از مردم این مناطق به لحاظ مشکلات روحی و روانی غربالگری شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: با غربالگری این تعداد، بیش از 5900 نفر در مرحله دوم مجدد مورد بررسی و مشاوره قرار گرفتند و در صورت نیاز به روانشناس و روانپزشک متخصص ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به استقرار 53 روانشناس در مناطق زلزله زده، گفت: بیش از 90 درصد این افراد کارشناس ارشد روانشناسی بوده و مدیران آنها اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند.

قادری تصریح کرد: خوشبختانه حضور به موقع تیم های روانشناسی در مناطق زلزله زده باعث شد که نه تنها افزایش خودکشی نداشته باشیم، بلکه استان با کاهش آمار خودکشی در سال گذشته مواجه شد و این امر نشان می دهد اقدامات به ویژه در مناطق زلزله زده موثر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این کاهش آمار خودکشی به منزله این نیست که وضعیت استان خوب است و نیاز است اقدامات بیشتری صورت بگیرد تا آمار خودکشی بیش از پیش کاهش یابد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار